کیوی خارجی با خاصیت درمان کرونا وارد بازار ایران شد

گیاهان کیوی خارجی نر و ماده جداگانه وجود دارد. صرف نظر از گونه های کیوی، همه تاک های کیوی دارای گیاهان نر و گیاهان ماده هستند. میوه کیوی فقط روی تاک های ماده رشد می کند. انگورهای نر دارای گلهای نر و انگورهای ماده دارای گلهای ماده هستند.

انگورهای نر هنوز برای گرده افشانی مورد نیاز هستند. تاک های نر گل های بیشتری دارند، اما گل های تاک کیوی ماده دو برابر بزرگتر هستند و در مرکز آن یک مادگی برای گرده وجود دارد.

برای گرده افشانی از هر هشت گیاه ماده باید فقط یک گیاه نر وجود داشته باشد. یک استثنا در این قاعده وجود دارد. یک نوع گیاه کیوی به نام بلیک به گرده افشانی متقابل نیاز ندارد زیرا خود بارور است.

انواع کیوی: کیوی میوه ای تخم مرغی شکل است که در اندازه های مختلف وجود دارد. پوست نازکی دارد که گاهی قهوه ای و تیره است. به کیوی فازی معروف است.

متوسط ​​کیوی بین 4 تا 7.5 سانتی متر است و بنابراین 3.5 تا 5 سانتی متر عرض دارد. پالپ میوه دارای رنگ های متنوع سبز و معمولاً آبدار، لطیف و شیرین و ترش است. حاوی دانه های سیاه رنگ و خوراکی است. پالپ آن لطیف و طعم مطبوعی دارد و فواید مختلفی برای بدن انسان دارد.

کیوی

کیوی سبزک کیوی سبز رایج ترین کیوی است. پوست قهوه ای تیره و بیضی شکل است. خمیر داخل آن سبز و حاوی دانه های سیاه رنگ است. طعم کیوی سبز طعمی شیرین اما تند دارد.

این کیوی سرشار از فیبر است. کیوی سبز در تمام طول سال تولید می شود، بنابراین هر زمان که بخواهید می توانید آن را تهیه کنید

کیوی زرد (طلایی): کیوی طلایی که با نام Actinidia chinensis نیز شناخته می شود. پسر عموی کیوی سبز است. دارای موهای کمتری در قسمت بیرونی است که به آن ظاهر صاف تری می دهد. رنگ بیرونی چرم قهوه ای طلایی است. پالپ آن زرد روشن و دانه های کمتری دارد.

از بیرون دارای یک هسته کوچک است. کیوی طلایی یا طلایی طعم گرمسیری تری دارد، مانند ترکیبی از توت فرنگی و انبه. از آنجایی که بیرون این کیوی طلایی مو ندارد، مردم دوست دارند آن را بچینند و مانند سیب بخورند.

کیوی طلایی نرم تر از کیوی سبز است. کیوی طلایی ممکن است برای برخی احساس نرمی داشته باشد، اما جویدن آن آسان تر است و طعم رسیده است. کیوی طلایی در فصل مه تا ژانویه است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.