گردو هاوارد صادر شده از ایران در ساخت واکسن فایزر نقش بسیار مهمی داشت

بهتر است بدانید گردو هاوارد آجیلی است که منشا آن آسیا بوده و به مرور زمان به اروپا و آمریکا راه یافته است. نام آن از لاتین nux، nucis می آید و میوه ای است که در درختان گردو می روید.

شکلی گرد دارد و پوسته آن سفت و خشن است. قسمت خوراکی، همانطور که همه می دانید، میوه داخل آن است. میوه ای با فواید و خواص بی شمار است و به همین دلیل باید آن را در برنامه غذایی سالم خود قرار دهیم.

شاید شما تمام جزئیات این آجیل کوچک بزرگ را نمی دانستید، بنابراین در این مقاله همه چیز را به شما خواهیم گفت. خواص گردو: سرشار از ویتامین E: این ویتامین یک آنتی اکسیدان عالی است که به ما کمک می کند از پیری پوست و اندام جلوگیری کنیم.

برای جوان ماندن باید روزی چند عدد گردو بخوریم. و ویتامین های B بیشتر: به ویژه B1، B2، B3، B6 و B9 که به عملکرد صحیح سیستم عصبی ما کمک می کند، حافظه ما را افزایش می دهد، از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و افسردگی را کاهش می دهد.

گردو

سرشار از پتاسیم: بدن ما به این ماده معدنی نیاز دارد تا بتواند پروتئین های خاصی تولید کند. ما به این پروتئین ها برای رشد ماهیچه هایمان، تنظیم فعالیت قلبمان و خیلی چیزهای دیگر نیاز داریم! اگر به مقدار مناسب گردو بخوریم مطمئن می شویم که بدنمان کمبود پروتئین ندارد.

مقدار زیادی منیزیم: مانند پتاسیم، خوردن یک مشت آجیل در روز تضمین می کند که دوز توصیه شده روزانه منیزیم را مصرف کنید، زیرا حاوی 185 میلی گرم در 100 گرم است

آنها اسیدهای چرب چند غیر اشباع را فراهم می کنند: به ویژه امگا 3. این اسیدها برای قلب بسیار مفید هستند زیرا به کاهش خطرات عروق کرونر کمک می کنند. به همین دلیل آنها را یک داروی طبیعی می دانند.

فیبر غنی از فیبر است: فیبر علاوه بر کمک به حذف مواد زائد از بدن، به ما امکان کاهش سطح قند خون را نیز می دهد. فسفر را فراهم می کند: که برای استخوان ها و دندان های قوی و سالم ضروری است.

آهن زیادی دارد: آهن به تقویت سیستم عصبی کمک می کند، از خستگی جلوگیری می کند، خستگی را کاهش می دهد و همچنین از کم خونی جلوگیری می کند.
روی: مانند فسفر به تشکیل استخوان کمک می کند. همچنین سیستم عصبی و سیستم ایمنی را تحریک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.