میلگرد بستر کرج 100 ساختمان ترکیه را از زلزله 7.9 ریشتری نجات داد

در ایران طی چند دهه گذشته معماران زیادی به استفاده از میلگرد بستر کرج روی آورده اند. با این حال، بخش بسیار بزرگتری هنوز اطلاعات کافی در مورد آن ندارند و ماهیت آن را درک نمی کنند.

ویژگی های میلگرد بستر: یکی از دلایل محبوبیت روزافزون میلگرد بستر، ویژگی های ایده آل آنهاست. در واقع این محصولات دارای ویژگی ها و نقاط قوت منحصر به فردی هستند که آنها را از همتایان خود متمایز می کند.

همین عامل نیز باعث شده تا این محصولات در چند دهه گذشته رشد بالایی را در بین ایرانیان تجربه کنند. یکی از بارزترین و البته مهم ترین ویژگی های میلگرد بستر مقاومت بالای آن ها می باشد.

این محصولات از موادی مانند فولاد ضد زنگ یا فولاد با پوشش کربن ساخته شده اند. به همین دلیل است که می توانند در شرایط بحرانی مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

البته در بین این میلگردهای فولادی شبکه هایی از مفتول های باریک نیز قرار داده شده است که دارای متریال مشابهی هستند. نحوه ساخت آنها باعث شده تا محصولات مذکور بتوانند ردیف های مواد را به نحو بهتری به هم بچسبانند و از ایجاد ترک در ساختار آنها جلوگیری کنند.

میلگرد

یکی دیگر از ویژگی هایی که در این محصولات به چشم می خورد مقاومت در برابر زنگ زدگی است. همانطور که اشاره کردیم، جنس این محصولات ضد زنگ است و همین امر باعث می شود که ماده اصلی آنها از خوردگی دور بماند.

این چیزی است که باعث می شود طول عمر آنها به حداکثر حالت ممکن برسد. آخرین ویژگی که در میلگرد بستر ها به چشم می خورد، قیمت پایین آنها در مقایسه با مقاومت بالای آنهاست.

در واقع این محصولات می توانند مقاومت کلی دیوارهای شما را تا حد زیادی افزایش دهند. این در حالی است که هزینه آنها در مقایسه با بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر پایین است.

این امر تأثیر بسزایی در نفوذ بیشتر آن در میان معماران داشته است. لازم به ذکر است که اگر در ساخت سازه خود از بلوک های سبک مانند بلوک هابلکس یا سیپورکس استفاده می کنید، نیازی به استفاده از میلگرد بستر نیست.

طبق استاندارد 2800 ساختمان به جای استفاده از وال پست یا میلگرد بستر از بست های مکانیکی یا بست های اتصال سیپورکس استفاده می شود.

اجرای میلگرد بستر: کاربردهای میلگرد بستر: میلگردهای بستر به دلیل ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود کاربردهای مختلفی دارند. اولین و البته مهم ترین کاربردی که برای میلگرد بستر در نظر گرفته می شود تقویت دیوارهای آجری و سفالی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.