عناب خراسان با قابلیت از بین بردن چربی دور شکم وارد بازار مشهد شد

مانند سایر میوه های خشک مانند توت خشک، میوه عناب خراسان حاوی مقدار زیادی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری به ویژه ویتامین C و منگنز است. همچنین سرشار از مواد مغذی گیاهی از جمله: بیوفلاونوئیدها، پلی ساکاریده

پلی فنول ها، ساپونین ها، نوکلئوتیدها، تری ترپنوئیدها، به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، 50 گرم (تقریباً یک وعده نصف فنجان) میوه خشک عناب حاوی حدوداً موارد زیر است:

140 کالری، 36 گرم کربوهیدرات، 2 گرم پروتئین، 3 گرم فیبر، 15 میلی گرم منگنز (650 درصد DV)، 109 میلی گرم ویتامین C (121 درصد DV)، 2.5 میلی گرم آهن (14 درصد DV)، 0.1 میلی گرم مس (13 درصد DV)، 34 میلی گرم فسفر (5 درصد DV)، 108 میلی گرم پتاسیم (4 درصد DV)

پشتیبانی ایمنی و توانایی های مبارزه با سرطان: آب های استخراج شده از عناب پتانسیل مهار انواع خاصی از سلول های سرطانی از جمله سلول های سرطانی تخمدان، دهانه رحم، سینه، کبد، روده بزرگ و پوست را نشان داده است.

یک مطالعه خاص که در ایران انجام شد، عصاره آبی میوه خشک عناب را برای اثرات ضد سرطانی احتمالی و القای آپوپتوز (مرگ خودکار سلولی) رده‌های سلولی تومور انسانی آزمایش کرد.

عناب خراسان

با استفاده از تجزیه و تحلیل قطعه قطعه شدن DNA، محققان دریافتند که عصاره زیزیفوس عناب رده های سلولی تومور انسان، به ویژه یک خط سرطان خون را سرکوب می کند.

با توجه به منابع غنی آنتی اکسیدان ها، به طور کلی، مطالعات علمی توانایی چشمگیر عناب را در کمک به از بین بردن سلول های تومور نشان می دهد و میوه عناب را به یک غذای بالقوه برای مبارزه با سرطان تبدیل می کند .

درمان بی خوابی: عناب و دانه های آن در طب چینی برای درمان مشکلات خواب رایج مانند بی خوابی استفاده می شود. آنها حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها، ساپونین ها و پلی ساکاریدها هستند

که مطالعات حیوانی نشان می دهد که عناب توانایی عمل به عنوان یک آرام بخش طبیعی را دارد و اثر تسکین دهنده ای بر کل سیستم عصبی دارد.

یک مطالعه در چین نشان داد که ساپونین های موجود در زیزیفوس عناب دارای یک عملکرد آرام بخش و خواب آور موثر هستند که می تواند برای کمک به خواب استفاده شود.

بنابراین، یک فنجان چای عناب قبل از خواب ممکن است تنها بلیطی برای یک خواب آرام شبانه باشد و به درمان بی خوابی بدون دارو کمک کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.