گرانول پلاستیک پلی اتیلن پزشکی را مجبور به قطع دست بیمار کرد

آیا می دانید گرانول پلاستیک پلی اتیلن چیست؟ گرانول پلی اتیلن بازیافتی چیست؟ این یک ماده توده ای ریزدانه است که از دانه های کروی یا استوانه ای با قطر 0.2 تا 0.5 میلی متر تشکیل شده است. از پلی اتیلن فشار قوی (LDPE) ساخته شده است.

همچنین گرانول های پلی اتیلن کم فشار HDPE و برخی دیگر از انواع کمتر استفاده شده از این ماده پلیمری وجود دارد. پلی اتیلن اولیه از نفت تولید می شود که ذخایر آن بی پایان نیست.

بنابراین، تولید گرانول های LDPE و HDPE بازیافت شده هر ساله اهمیت اقتصادی بیشتری پیدا می کند. رنگ دانه ها به رنگ ماده اولیه بستگی دارد. آنها عمدتا مایل به سفید مایل به شفاف هستند.

کارخانه بازیافت مواد قابل بازیافت را بر اساس رنگ دسته بندی می کند، بنابراین بطری ها و کیسه های سبز، برای مثال، جدا از بطری های شفاف بازیافت می شوند.

پلی اتیلن بازیافتی از کجا می آید؟ تولید کنندگان گرانول های HDPE و LDPE با خرید ظروف پلاستیکی مستعمل – بطری های هر رنگ و حجم، فیلم کششی و غیره، ذخایر مواد اولیه را پر می کنند. این شرکت مواد اولیه را بر اساس رنگ مرتب می کند.

گرانول

پلی اتیلن کم چگالی بازیافتی عمدتاً از طریق بازیافت بطری های پلاستیکی به دست می آید. حجم تخلیه روزانه آنها به محل های دفن زباله در شهرهای بزرگ بسیار زیاد است، آنها با وجود سبک بودن مواد اولیه به ده ها تن می رسد.

بازیافت جعبه های پلاستیکی، لوله ها و سایر زباله های مشابه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ما مواد پوششی ضایعات غیر بافته شده، فیلم شرینک، برخی از انواع زباله های ساختمانی و غیره را بازیافت می کنیم.

برای تولید “ثانویه” گرانول های LDPE، از ضایعات پلی اتیلن اولیه و سنتز شده با فشار بالا نیز استفاده می شود. در این مورد، فقط لازم است اطمینان حاصل شود که چرخه سوم بازیافت مجاز نیست.

بازیافت پلیمرها برای سومین بار غیرممکن است کیفیت کالا به شدت رو به وخامت است. فناوری پردازش: گرانول های پلی اتیلن از آگلومرا LDPE خرده پلی اتیلن به دست می آیند.

بازیافت شامل این مراحل است: مرتب سازی. در محل دفن زباله یا مستقیماً در کارخانه فرآوری تولید می شود. مواد اولیه بر اساس نوع بطری ها، کیسه ها، عایق سیم و غیره، بر اساس اندازه، درجه آلودگی طبقه بندی می شوند.