گاوآهن چیزل مرکب تراکتوری را به پرواز درآورد

ابزار کشاورزی انقلابی: گاوآهن چیزل مرکب: گاوآهن یکی از قدیمی ترین ابزارهای کشاورزی است که انقلابی چشمگیر داشته و از گاوآهن های ساده و ابتدایی تا ماشین های شخم مدرن سرچشمه می گیرد.

از نظر تاریخی، شخم زدن یک تمرین مزرعه ای سخت و پر زحمت بود. با این حال، کشاورزان امروزی این فرصت را دارند که بین انواع گاوآهن و ماشین آلات کشاورزی پیشرفته یکی را انتخاب کنند. با تمام ماشین آلات کشاورزی موجود، یک کشاورز می تواند فقط استراحت کند و در تراکتور بنشیند و بقیه کار را به فناوری واگذار کند.

انواع ماشین آلات مدرن گاوآهن: همراه با توسعه صنعت، ماشین آلات کشاورزی پیشرفت های زیادی را تجربه کرده است. امروزه ادوات و ابزارهای مختلف کشاورزی وجود دارد که هر مرحله از تولید محصول را تسهیل می کند: از مدیریت خاک تا برداشت.

به طور دقیق تر، در مورد گاوآهن، ماشین آلات مختلفی در بازار موجود است. تنها کاری که یک کشاورز باید انجام دهد این است که درست را انتخاب کند. هنگام در نظر گرفتن عمق شخم، گاوآهن ها به دو دسته تقسیم می شوند: گاوآهن برای شخم بسیار کم عمق : 10-20 سانتی متر (4-8 اینچ).

گاوآهن برای شخم کم عمق : 20-30 سانتی متر (8-12 اینچ) گاوآهن برای خاکورزی عمیق تر خاک : 30-40 سانتی متر (12-16 اینچ) گاوآهن برای تخریب : بیش از 40 سانتی متر (16 اینچ)

گاوآهن

از طرف دیگر، با توجه به نوع مدیریت خاک، چند نوع گاوآهن وجود دارد: گاوآهن تخته ای. گاوآهن بال مانند که از یک کف منحنی بزرگ تشکیل شده است که به یک قاب متصل است. لایه ای از خاک را بریده و معکوس می کند و سطح خاکی ناهموار می گذارد.

قالب شخم زدن: گاوآهن دیسکی; دیسک‌های فولادی بزرگ نصب شده، خاک را برمی‌گردانند و در برخی موارد برش‌های شیار را می‌شکنند.

دیسک شخم: گاوآهن پشته; متشکل از دو بال است که خاک را به یک شیار بالا می برد. برای ایجاد پشته برای محصولات خاص مانند سیب زمینی استفاده می شود. یال شخم: سوئیچ گاوآهن. شامل یک بدنه گاوآهن مستطیلی شکل است. برای شخم زدن خاکهای سبک و متوسط ​​استفاده می شود

گاوآهن اسکنه; برای خاک‌ورزی عمیق‌تر برای شل‌کردن و هوادهی استفاده می‌شود، بر خلاف دیگر گاوآهن‌ها، گاوآهن اسکنه‌ای خاک را وارونه یا چرخان نمی‌کند. کلید شخم زدن:شخم زیر خاک; تا عمق 45 تا 75 سانتی متری شخم می زند و بدون برگرداندن خاک، لایه های فشرده خاک را می شکند.