کیوی صادراتی مازندران جایگزین سفید کننده دندان در آمریکا شد

چند سال پیش، کیوی صادراتی مازندران یک میوه عجیب و غریب بود که غنای استثنایی آن در ویتامین C مورد ستایش قرار گرفت. تا آنجا که تقریباً در تمام طول سال در قفسه‌های سوپرمارکت‌های ما یافت می‌شود، اکنون رایج شده است.

اما، خوشبختانه، هنوز هم سرشار از ویتامین C است و همچنان منبع فواید بسیاری است . کدوم دکتر BonneBouffe تحقیقات را برای شما انجام داد!

کشف کیوی، از چین تا نیوزلند: آیا می دانستید که کیوی در واقع یک میوه بومی چین است ؟ در آنجا در طبیعت رشد کرد، جایی که به خاطر گوشت و رنگ زمردیش مورد قدردانی قرار گرفت.

دانه‌های آن در قرن نوزدهم به انگلستان صادر شد و سپس در باغ‌های اروپایی سازگار شد، جایی که علاقه زیادی برانگیخت. زمانی که در سال 1906 در نیوزیلند فرود آمد بود که نیوزیلندی ها علاقه خاصی به آن نشان دادند.

و نام آن را ” کیوی” گذاشتند. این به دلیل ظاهر پرمویش است که یادآور پرنده، آپتریکس، نشان ملی نیو است. نیوزلند و به همین نام خوانده می شود. کیوی میوه درخت یا درختچه نیست بلکه میوه تاک است.

کیوی

کشت آن نیازمند آب و هوای خاص، مرطوب و گرم است. اگر کیوی را در تمام طول سال در فروشگاه های خود پیدا می کنیم به این دلیل است که کشت آن بین دو نیمکره مشترک است.

در اروپا، مساعدترین منطقه جغرافیایی، نواری به ضخامت 150 تا 200 کیلومتر است که از غرب به شرق، از کشور باسک تا یونان از طریق ایتالیا ادامه دارد. در شمال این نوار آب و هوا بسیار سرد است، در حالی که در جنوب آن بسیار خشک است.

سهم تغذیه ای آن چیست؟ نقش تغذیه ای کیوی: در مقایسه با سایر میوه‌ها، کیوی دارای نقش تغذیه‌ای قابل توجهی است: سرشار از ویتامین‌ها (C، E، B9)، پتاسیم، فسفر، کلسیم، فیبر غذایی، آنتی‌اکسیدان‌ها … تحقیقات بالینی نشان داده است که مصرف آن تأثیر مفیدی در هر سنی

مزیت کیوی: سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند: کیوی میوه ای غنی از ویتامین C است: حاوی حدود 90 میلی گرم در هر 100 گرم میوه، دو برابر پرتقال است.

اگر طبق توصیه‌های تغذیه‌ای، یک فرد بزرگسال به 110 میلی‌گرم ویتامین C در روز نیاز داشته باشد و بداند که یک کیوی حدود 100 گرم وزن دارد، این بدان معناست که یک کیوی برای صبحانه تقریباً تمام ویتامین C مورد نیاز را تامین می‌کند.