کیوی صادراتی تنکابن عامل روشنی پوست تمام آمریکایی هاست

کیوی چیست؟ کیوی صادراتی تنکابن میوه ای است که بومی چین است. توت محسوب می شود زیرا روی درخت انگور می روید. رایج ترین نوع کیوی فازی یا Actinidia deliciosa است.

میوه بالغ تقریباً به اندازه یک تخم مرغ است و بین 2 تا 3 اینچ طول دارد. ظاهر آن قهوه ای و از بیرون کدر با گوشت سبز روشن و ردیف هایی از دانه های ریز سیاه در داخل است. طعم کیوی شیرین و کمی اسیدی است.

کیوی معمولا به صورت خام مصرف می شود، اگرچه برخی از مردم آن را به عنوان آب میوه ترجیح می دهند. به دلیل ظاهر درخشان آن، اغلب به عنوان چاشنی دسر استفاده می شود. یکی از رایج ترین دسرهای کیوی، پاولوا است که یک غذای مرنگ است.

این میوه سرشار از فیبر غذایی و ویتامین‌های C، E و K است. همچنین اعتقاد بر این است که این میوه دارای خواص دارویی است. در برخی از مطالعات نشان داده شده است که این ماده باعث کاهش بروز آسم، خس خس سینه و سایر مشکلات تنفسی می شود.

کیوی همچنین با بهبود هضم در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر مرتبط است.

کیوی

تاریخچه و کشت میوه کیوی: میوه کیوی اگرچه بومی چین است، اما تا زمانی که در اوایل قرن بیستم به نیوزلند رسید، تجاری نشد. بذرها اولین بار در سال 1906 کاشته شدند و در سال 1910 میوه دادند.

در دهه 1940، به صورت تجاری در نیوزلند کشت شد. این میوه در طول جنگ جهانی دوم با نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در اینجا محبوب شد. اولین بار در حدود سال 1959 به عنوان کیوی شناخته شد و در سال 1974 نام رسمی صادراتی آن شد.

در واقع کیوی پرنده ملی نیوزلند نیز هست. در دهه 1980، کشورهای دیگر در سراسر جهان شروع به تولید و صادرات کیوی کردند.

امروزه کیوی در چندین کشور در سرتاسر جهان به ویژه در آب و هوای معتدل کشت می شود. تقریباً هفت سال طول می کشد تا نهال ها گل دهند و میوه دهند. به منظور صرفه جویی در زمان، بیشتر گیاهان به گیاهی که در حال حاضر تولید می شود پیوند می زنند.

کشت‌کننده‌ها به ازای هر 3 تا 8 تاک ماده، 1 گیاه نر می‌کارند تا امکان گرده‌افشانی فراهم شود. پس از بلوغ، میوه با دست با گیاهانی که بین 14000 پوند تا 18000 پوند در هکتار تولید می کنند، بسته به سن گیاه برداشت می شود.