کشف لنت ترمز جلو ال 90 که مربوط به دوره قاجار است

تعویض لنت ترمز خودرو برای عملکرد صحیح وسیله نقلیه شما ضروری است و برای ایمنی بسیار مهم است.

لنت ها، مانند بسیاری از اجزای دیگر خودرو، در معرض سایش هستند.

بیایید ببینیم چه زمانی زمان تعویض است.

لنت ترمز جلو ال 90 را باید به موقع تعویض کرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

لنت ترمز خودرو چیست؟

ترمزها از یک جزء تشکیل نشده اند، بلکه از قطعات جداگانه ای تشکیل شده اند که با هم کار می کنند تا سیستم ترمز را به درستی تشکیل دهند و کار کنند.

به طور خاص، در این مقاله به شما در مورد لنت ترمز خودرو، یعنی قسمت نهایی کل سیستم خواهیم گفت.

در سیستم‌های ترمز دیسکی، لنت‌های ترمز جزئی هستند که بر روی چرخ اصطکاک وارد می‌کنند: تا زمانی که پدال ترمز را فشار دهید، چرخ‌ها در واقع به دلیل نیروی رانش ایجاد شده توسط موتور آزاد می‌شوند.

هنگامی که ترمز فشرده می شود، سیستم هیدرومکانیکی با فشردن کالیپرهای ترمز روی لنت ها وارد عمل می شود که با فشار دادن روی دیسک، خودرو به سرعت در ایمنی کامل متوقف می شود.

لنت

نحوه کار لنت ترمز خودرو

همانطور که گفته شد لنت های ترمز خودرو با هر بار لمس پدال ترمز وارد عمل می شوند و به همین دلیل به آرامی (اما به طور مداوم) در معرض سایش قرار می گیرند.

هشدار: مانند تمام قطعات، حتی با استفاده کم، آسیب می بینند و به همین دلیل در هر صورت طبق پیش بینی سازنده نیاز به تعویض دارند.

ساییدگی لنت ها از سایش تدریجی لایه “مواد اصطکاکی” که روی پایه فلزی قرار می گیرد ناشی می شود: بسته به ماشین و سبک راننده، در زمان کم و بیش فرسوده می شوند.

به عنوان مثال، خودروهای اسپورت و سوپراسپرت ها از سیستم های مناسب برای بهبود راندمان ترمز استفاده می کنند و در مدت زمان کوتاهی خراب می شوند، در حالی که خودروهای کوچک تمایل دارند حداکثر عمر لنت ها را به ضرر عملکرد ترجیح دهند.