چرم بهشتیان اصفهان گاوی را به جنون گاوی رساند

چرا از چرم بهشتیان اصفهان استفاده می شود؟ چرم دارای چندین ویژگی منحصر به فرد و تکرار نشدنی است که آن را برای استفاده در هر دو زمینه اجناس چرمی، پوشاک، اثاثه یا لوازم داخلی و سراجی مناسب می کند.

مهمترین ویژگی های چرم عبارتند از: مقاومت: چرم دارای قوام و ترکیبی است که آن را در برابر سایش بسیار مقاوم می کند. این ویژگی با توجه به نوع حیوان، نوع دباغی، ضخامت (به طور کلی از نیم میلی‌متر تا چند میلی‌متر می‌رود) و از نوع پرداخت متفاوت است که می‌تواند مقاومت بیشتری به محصول بدهد.

بهداشت: این کیفیت تنها پس از فرآیندهای کاری مختلف به دست می آید که چرم را به عنوان یک ماده خام “زنده” و در معرض پدیده های معمولی پوسیدگی قرار نمی دهد.

در معرض رطوبت نیست : این ویژگی باعث می شود که چرم یا چرم برای تولید کفش و لباس مناسب باشد و در عین حال سطح بالایی از راحتی را به دلیل تعرق خوب معمول این نوع مواد خام حفظ می کند.

عایق حرارتی : پوست به عنوان یک عایق بین بدن و محیط خارجی عمل می کند و دمای بسیار راحت را برای پوشنده حفظ می کند. جای تعجب نیست که اولین استفاده از پوست حیوانات در دوران ماقبل تاریخ برای محافظت از خود در برابر سرما در سخت ترین زمستان ها رخ داده است.

چرم

خوشایند در لمس : ویژگی که چرم را به یکی از گران‌ترین و پرطرفدارترین مواد برای ایجاد محصولات مد و موارد دیگر تبدیل می‌کند. اغلب تقلیدهایی یافت می شود که با مواد جایگزین یا مواد کاملاً متفاوت با چرم ساخته شده اند که از نظر زیبایی می تواند شبیه به نظر برسد، اما آنها را نمی توان با لمس و مقاومت مقایسه کرد.

سازگار با محیط زیست : به اصطلاح «چرم محیط‌زیست» یا «چرم مصنوعی» بسیار آلوده‌تر از «چرم واقعی» است، زیرا با موادی که از پالایش نفت به دست می‌آیند و در طبیعت تجزیه نمی‌شوند، تولید می‌شود. از طرف دیگر چرم دباغی شده گیاهی تاثیری نزدیک به صفر بر محیط دارد.

ظاهر دلپذیر : آخرین کیفیتی که لیست می کنیم، قطعاً اهمیتی ندارد، زیبایی پوست است. دومی در واقع یک ماده “زنده” است که ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیری را ارائه می دهد که هر چرم را از رویه متفاوت می کند. هر نشانه، چین و چروک و ظرافت ظاهری غیر قابل انکار به پوست می دهد و اغلب ارزش اقتصادی آن را افزایش می دهد.

به لطف این ویژگی ها که چرم را به محصولی با کیفیت تبدیل می کند، استانداردهای حمایت از مصرف کننده برای جلوگیری از تجارت چرم مصنوعی، ساخته شده با چرم مصنوعی یا سایر محصولات ایجاد شده است.