چای سیاه پر سرطان معده مردی را درمان کرد

همانطور که می دانید چای سیاه پر یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان و رقیب اصلی قهوه است. بسیاری از مردم در مورد فواید چای سبز و گیاهی می دانند، اما تعداد کمی از مردم خواص مفید چای سیاه را می دانند.

در واقع، چای سیاه و سبز کلاسیک از برگ های یک نوع گیاه تهیه می شود. تفاوت اصلی چای سیاه و چای سبز در تکنولوژی ساخت و فرآوری برگ های آن است. به عنوان مثال، برگ های چای سیاه تحت یک تخمیر طولانی قرار می گیرند.

به اصطلاح فرآیند اکسیداسیون، در حالی که برگ های چای سبز فقط کمی قبل از خشک شدن پردازش می شوند. این همان چیزی است که مستقیماً بر طعم، رنگ و خواص چای تأثیر می گذارد.

خواص مفید چای سیاه: نه تنها اشباع طعم و رنگ چای، بلکه ترکیب شیمیایی و در نتیجه خواص مفید آن به فناوری فرآوری و فرآیند تخمیر بستگی دارد. ترکیب چای سیاه شامل تانن ها (شامل تانن، کاتچین، پلی فنل) یعنی ترکیبات فعال بیولوژیکی یا به اصطلاح متابولیت های ثانویه است.

که توسط گیاهان تولید می شوند و محصول واسطه متابولیسم هستند و همچنین کافئین، ویتامین های گروه C. B، K و P، ترکیبات فنلی، اسانس ها، اسیدهای آمینه، آهن، ید، منگنز، منیزیم و سایر عناصر کمیاب.

چای

به لطف این ترکیب، چای سیاه قادر به تحریک گردش خون مغزی و کار سیستم قلبی عروقی است. علاوه بر این، عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد، فشار خون و دستگاه گوارش را عادی می کند و دارای خواص مقوی و آنتی اکسیدانی است. راستی،

نوشیدن چای سیاه چه زمانی و برای چه کسانی مضر است: مانند قهوه، زمانی که بیش از حد یا نادرست مصرف شود، چای سیاه می تواند تأثیر معکوس بر بدن داشته باشد.

کارشناسان نوشیدن حداکثر سه فنجان چای سیاه در روز و اجتناب از مصرف آن را قبل از خواب توصیه می کنند، زیرا محتوای کافئین بالای آن می تواند به اختلال خواب کمک کند.

شما نباید چایی را بنوشید که بیش از 30 دقیقه دم کرده یا برای مدت طولانی ته نشین شده است و همچنین چای را بعد از دم کردن مکرر مصرف نکنید چنین نوشیدنی بیش از آنکه مفید باشد ضرر دارد.

علاوه بر این، متخصصان تغذیه استدلال می کنند که مصرف بیش از حد چای سیاه می تواند بر سیستم عصبی تأثیر منفی بگذارد و همچنین به حذف عناصر مفید مانند منیزیم، کلسیم و آهن از بدن کمک کند.