نمد الیاف مصنوعی میخچه پا را درمان می کند

آیا می دانید نمد طبیعی و نمد الیاف مصنوعی چیست؟ نمد یک منسوجات نبافته است که از مات کردن، متراکم کردن و فشار دادن الیاف به یکدیگر تولید می شود. نمد را می توان از الیاف طبیعی مانند پشم یا الیاف مصنوعی مانند اکریلیک تهیه کرد.

انواع مختلفی از نمد برای کاربردهای صنعتی، فنی، طراحان و صنایع دستی وجود دارد. در حالی که برخی از انواع نمد بسیار نرم هستند، برخی به اندازه کافی سخت هستند تا مصالح ساختمانی را تشکیل دهند. نمد می تواند از نظر محتوای الیاف، رنگ، اندازه، ضخامت، تراکم و عوامل بیشتر بسته به استفاده از نمد متفاوت باشد.

نمد مرطوب: نمد توسط فرآیندی به نام نمد مرطوب که در آن پشم طبیعی است ساخته می شود الیاف تحریک شده توسط اصطکاک و روغن کاری شده توسط رطوبت (معمولاً آب صابون)، با زاویه 90 درجه به سمت منبع اصطکاک حرکت می کنند و سپس دوباره دور می شوند و در واقع بخیه های “چسبنده” کمی ایجاد می کنند.

در حالی که در هر لحظه فقط 5٪ از الیاف فعال هستند، این فرآیند مستمر است، بنابراین “مجموعه” های مختلف الیاف فعال و سپس غیرفعال می شوند و در نتیجه پارچه ایجاد می شود.

نمد

این فرآیند “مرطوب” از ماهیت ذاتی پشم و سایر موهای حیوانات بهره می برد. موها از فلس های یک طرفه تشکیل شده اند و همچنین به طور طبیعی به هم خورده اند. این ترکیب است که به اصطکاک فرآیند نمد کردن واکنش نشان می دهد و فلس های روی موها را مجبور می کند به هم قفل شوند و در نتیجه باعث ایجاد پدیده نمد می شود.

با الیاف پشم به خوبی کار می کند زیرا فلس های آنها وقتی تشدید می شود به راحتی به هم می چسبند.

نمد سوزنی: نمد سوزنی یک کاردستی محبوب در هنرهای الیافی است که بدون استفاده از آب نمد ایجاد می کند. سوزن های مخصوصی که در دستگاه های نمدکاری صنعتی استفاده می شود توسط هنرمند به عنوان ابزار مجسمه سازی استفاده می شود.

در حالی که به اشتباه سوزن های “خاردار” نامیده می شوند، در واقع دارای بریدگی هایی در امتداد محور سوزن هستند که لایه بالایی الیاف را گرفته و با ورود سوزن به پشم، آنها را با لایه های داخلی الیاف در هم می پیچد.

از آنجایی که این بریدگی ها رو به پایین به سمت نوک سوزن هستند، با خروج سوزن از پشم، الیاف را بیرون نمی کشند. هنگامی که نمد با استفاده از سوزن در هم پیچیده و فشرده شد، می‌توان از آن برای ساخت جواهرات یا مجسمه‌سازی استفاده کرد.