قیر مخلوط بشکه ای 1 میلیون دلار در ایران فروخته شد

آیا شما می دانید قیر مخلوط بشکه ای چیست؟ اصطلاح قیر به ماده ای اطلاق می شود که از طریق تقطیر نفت خام تولید می شود.

قیر به دلیل خاصیت ضد آب و چسبندگی آن شناخته شده است و معمولاً در صنعت ساختمان سازی به ویژه برای جاده ها و بزرگراه ها استفاده می شود.

تولید از طریق تقطیر انجام می‌شود، که اجزای سبک‌تر نفت خام مانند بنزین و گازوئیل را حذف می‌کند و قیر سنگین‌تری را پشت سر می‌گذارد.

رسوبات همچنین می تواند به طور طبیعی در کف دریاچه های باستانی رخ دهد، جایی که موجودات ماقبل تاریخ پوسیده شده اند و در معرض گرما و فشار قرار گرفته اند.

قیر از طریق تقطیر نفت خام تولید می شود و به طور طبیعی نیز وجود دارد. قیر به دلیل خاصیت ضد آب بودن و چسبندگی آن شناخته شده است.

قیر محصول جانبی نفت خام است. از هیدروکربن های پیچیده تشکیل شده و حاوی عناصری مانند کلسیم، آهن، گوگرد و اکسیژن است.

کیفیت مواد و سهولت تولید بستگی به منبع و نوع نفت خامی دارد که از آن استخراج می شود. این اولین بار به دلیل ویژگی های چسب طبیعی و ضد آب بودن آن، کمک به چسباندن مصالح ساختمانی به یکدیگر، و همچنین به خط کشی کف کشتی استفاده شد.

قیر

قیر می تواند برای همیشه تحت بارهای سنگین تغییر شکل دهد. فشار مداوم بر روی مواد می تواند منجر به ترک خوردن شود. اکسید می شود که می تواند آسفالت را شکننده کند.

نحوه تأثیرگذاری شکل آن به چند چیز از جمله ترکیب مخلوط آسفالت و دمای محیط بستگی دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، قیر فقط از طریق تقطیر نفت خام تولید نمی شود، بلکه یک محصول طبیعی است.

این اصطلاح همچنین برای اشاره به ماسه‌های نفتی یا ماسه‌سنگ تا حدی یکپارچه حاوی مخلوطی طبیعی از ماسه، خاک رس و آب است که با شکل متراکم و بسیار چسبناک نفت اشباع شده است.

این محصول چندین کاربرد مدرن دارد. به طور کلی برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است و معمولاً در سنگفرش جاده ها یافت می شود. اکثر جاده های ایالات متحده از قیر یا ترکیبی از قیر و سنگدانه ها مانند بتن ساخته شده اند.

یکی دیگر از کاربردهای کلیدی قیر ضد آب است. به عنوان مثال، معمولاً برای ضد آب کردن قایق ها و سایر کشتی های دریایی و همچنین کناره های ساختمان ها استفاده می شد.