فرش ابریشمی دستباف ایرانی هدیه امیر قطر به مسی شد

هنگامی که به دنبال فرش ابریشمی دستباف هستید، باید اقدامات احتیاطی برای خرید فرش ابریشم را رعایت کنید. این فرش های پشمی ابریشمی غیر سمی هستند و هوای داخل خانه را از آلاینده های رایج مانند فرمالدئید، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد با قفل کردن آلاینده ها در اعماق هسته الیاف تصفیه می کنند.

فرش های پشمی ابریشمی به طور مداوم هوای داخل خانه را تا 30 سال تصفیه می کنند. فرش می تواند با تعدادی از مشکلات تنفسی مانند آسم و آلرژی مرتبط باشد. این امر تا حدی به کپک، هاگ کپک، موهای حیوانات خانگی و شوره، خروج گاز از الیاف مصنوعی نسبت داده می شود.

از شما می خواهیم به فرش ایرانی ابریشم با دقت نگاه کنید: باید محکم بافته شود (با بیش از 200 گره در هر متر مربع و اغلب با 500 گره یا بیشتر)، با جزئیات پیچیده و دقیق.

قیچی شده باشد و باید حاشیه ابریشمی واقعی داشته باشد که به وضوح امتداد ساختار فرش باشد، نه اینکه روی فرش ابریشم دوخته شده یا در انتهای آن دوخته شود.

فرش

فرشهای ابریشم مصنوعی شرقی اغلب فقط دارای بافت متوسط ​​هستند (کمتر از 250 گره در هر متر مربع و گاهی کمتر از 150 گره در هر متر مربع) و اغلب دارای حاشیه نخی هستند.

فرش های ایرانی ابریشم واقعی با کیفیت خوب همیشه حاشیه ابریشم واقعی دارند. مشاهده می شود که در بازار توزیع کنندگان گذرا و کم کیفیت وجود دارند که فرش های ابریشم مصنوعی ایرانی را به همان قیمت فرش ابریشم واقعی ایرانی می فروشند.

ابریشم مصنوعی به راحتی از پنبه مرسریزه یا الیاف ابریشم مصنوعی ساخته می شود. از پیله کرم ابریشم نمی آید. الیاف پنبه با کشش تحت کشش کنترل شده، در دمای اتاق، در حالی که با محلول سود سوزآور درمان می شوند، مرسریزه می شوند.

این باعث تورم فیبر می شود و آن را بسیار براق تر و بازتابنده تر می کند. ریون تقریباً به طور کامل از سلولز خالص ساخته شده است. ابتدا با حل کردن سلولز به مایع زرد غلیظی به نام ویسکوز تولید می شود.

ویسکوز از طریق سوراخ‌های کوچک به داخل یک حمام شیمیایی اکسترود می‌شود که رشته‌های بلندی را می‌سازد که به صورت نخ یا نخ تابیده می‌شوند. فرش ابریشم مصنوعی اگرچه در شکل تولید آن به قدری زیبا به نظر می رسد که دارای پارچه با کیفیتی ماندگار نیست، علاوه بر این درخشش براق خود را نیز به سرعت از دست می دهد.