شکلات کام بخورید تا حافظه تان تقویت شود

یکی از بهترین های بازار شکلات کام است که طعمی بی نظیر دارد. آیا می دانید تاریخچه شکلات و کاکائو چیست؟

به نقل از پلاکاردی در راهپیمایی تغییرات آب و هوایی. و چگونه می توان او را سرزنش کرد؟ در مورد آن فکر کنید: آیا هیچ یک از شما می تواند بدون شکلات کار کند؟

اکنون آنقدر بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما شده است که حتی نمی توانیم آن را تصور کنیم.

برای مثال، شکلات با قهوه : بعد از یک صبح پر استرس چه نوازشی بهتر است؟

با این حال این غذا همیشه مانند امروز در دسترس همه نبوده است. تاریخچه کاکائو از زمان های قدیم با پیشرفت جامعه بشری در هم تنیده شده است.

تولد کاکائو: آمریکای جنوبی

گیاه کاکائو در قلمروهای آمریکای جنوبی متولد شد: باستان شناسان اولین آثار آن را در کاسه های برخی از تمدن های بومی قلمرو اکوادور امروزی یافته اند.

با این حال، مکزیک مهد آن بود: گیاه کاکائو توسط مایاها ، که نام کاکاوا را به آن جمعیت آزتک دادند، برای متنوع ترین اهداف مورد استفاده قرار گرفت.

کاهنان از آن برای تشریفات تلافی جویانه و به عنوان هدف قربانی برای خدایان استفاده می کردند.

شکلات

از طرف دیگر، اشراف از دانه ها به عنوان ارز و به عنوان نوشیدنی انرژی زا استفاده می کردند و آنها را خرد می کردند، آنها را با آب می جوشانند و با ادویه ها طعم دار می کردند.

این ترکیب نام xocoati را از واژه xococ تلخ و atl آب گرفته و در این تمدن ها کاربرد فراوانی داشته است.

کاکائو به اروپا می رسد: کریستف کلمب

در میان بسیاری از شاهکارهایی که می‌توانیم کریستف کلمب را بشناسیم، یکی از مهم‌ترین آنها قطعاً کشف قاره آمریکا و جمعیت‌های آن است.

در واقع، این او بود که اولین اروپایی بود که با آنها و با xocoati تماس گرفت، به گفته مورخان بدون اینکه حتی طعم آن را دوست داشته باشد،

اما پتانسیل آن را احساس کرد و تصمیم گرفت در سال 1502 مقداری دانه به دربار اسپانیا بیاورد.

در سال 1528، اولین محموله ماوراء اقیانوسی از سواحل دنیای جدید به سمت قاره کهن حرکت کرد.

انحصار دیرینه اسپانیا بر روی کاکائو از اینجا شروع شد: در اروپا آن را به صورت خرد شده و جوشانده در آب می خوردند، اما با افزودن شکر و موادی مانند بادام و فلفل یا فلفل تند.

نقطه عطف واقعی دانه های کاکائو، به معنای واقعی کلمه، زمانی رخ داد که در سال 1600 شاهزاده آنه اسپانیا و لوئی سیزدهم فرانسه با یکدیگر ازدواج کردند.

در میان آداب و رسومی که دختر به دادگاه آورد، نوشیدن این دمنوش نیز بود: این سنت در دربار فرانسه و مانند آتش سوزی در همه ملل دیگر رایج شد.