سرامیک پرسلان جواهر خانه ای را به قصر تبدیل کرد

کاشی و سرامیک پرسلان جواهر نازکی هستند که از خاک رس، سیلیس، فلاکس، رنگ و سایر مواد خام با هدف ایجاد کف و یا دیوار ساخته شده اند.

شناخته‌شده‌ترین انواع کاشی‌های سرامیکی، آزوله‌ها، کاشی‌های سنگی یا ظروف سنگی چینی هستند. برای نصب صحیح کاشی و سرامیک، علاوه بر دانستن نحوه برش، باید مواد مورد نظر خود را نیز بشناسیم زیرا نوع قرارگیری، ابزار مورد استفاده، حتی چسبی که قرار است استفاده کنیم به آن بستگی دارد.

همین دلیل است که ما این پست را به صحبت در مورد اساسی ترین مفاهیم و ویژگی های انواع کاشی و سرامیک اختصاص می دهیم. کاشی و سرامیک چیست؟

کاشی‌های سرامیکی قطعات مسطح، عموماً نازک هستند (اگرچه در حال حاضر تا 20 میلی‌متر می‌توان آن را یافت) که از خاک رس، سیلیس، فلاکس، رنگ و سایر مواد خام ساخته شده‌اند که با استفاده از روش‌های مختلف آسیاب، فشرده یا فشرده می‌شوند.

یک فرآیند (یا چندین) پخت و پز و خنک کردن. این مواد خام، رویه‌ها و فرآیندهای تولید باعث تولید محصولات مختلف با ویژگی‌های متفاوت می‌شوند ، اگرچه ما هرگز از صحبت در مورد “رس پخته شده” دست نمی‌کشیم.

سرامیک

برخی از شناخته‌شده‌ترین انواع کاشی‌های سرامیکی عبارتند از: آزوله‌ها، کاشی‌های سنگی یا ظروف سنگی چینی . تفاوت اصلی بین این انواع تخلخل آنها (جذب آب بیشتر یا کمتر توسط پشت کاشی) و سختی آنها است، خصوصیاتی که نسبت عکس دارند.

با توجه به این ویژگی ها، هر یک از این نوع کاشی و سرامیک به عنوان سنگ فرش برای کف چه در فضای باز و چه در فضای داخلی و یا به عنوان پوشش دیوار و نما استفاده می شود. اگرچه در حال حاضر و با توجه به پیشرفت های فراوان در تکنیک های ساخت، از آنها به عنوان کانتر، پوشش مبلمان، سقف و غیره نیز استفاده می شود.

انواع مختلف کاشی و سرامیک موجود را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد: توسط su به پایان رسید; لعابی (GL) یا بدون لعاب (UGL). با توجه به موقعیت آن؛ بیرونی یا داخلی، کفپوش یا روکش. با فرآیند ساخت: فشار دادن یا اکستروژن. با ظرفیت جذب آب: زیاد، متوسط ​​یا کم.

استاندارد UNE-14411 تولیدکنندگان را موظف می کند که این نوع اطلاعات را روی بسته بندی محصولات خود ذکر کنند . بنابراین فقط با خواندن جعبه کاشی می توانیم نوع موادی را که در دست داریم بدانیم.