خرما پیارم مغزدار مرگ مغزی یک مرد را درمان کرد

یکی از بهترین خوراکی های طبیعی خرما پیارم مغزدار است. از قضا برای اسهال خیلی مفید است.خرما می تواند فواید خاصی در هنگام اسهال داشته باشد، به ویژه به دلیل محتوای زیر:

قندها : انرژی مورد نیاز بدن برای مبارزه با اسهال را تامین می کنند. پتاسیم : این ماده معدنی به شدت از طریق مدفوع مایع دفع می شود. بنابراین خرما تا حدی به جبران کاهش پتاسیم ناشی از اسهال کمک می کند.

فیبرهای محلول : آنها به آب اضافی روده متصل می شوند که باعث افزایش حجم و جرم مدفوع می شود. پلی فنول ها (فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، تانن ها، آنتوسیانین ها): اسهال باعث استرس اکسیداتیو نسبتاً بالایی می شود (عدم تعادل بین مولکول های پرو اکسیدان و آنتی اکسیدان).

در این زمینه، خرما دارای پلی فنول هایی است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند، که می تواند درمان اسهال را بهبود بخشد.

خرما

با این حال، این بدان معنا نیست که خرما به تنهایی می تواند اسهال را تسکین دهد، به خصوص که در صورت مصرف زیاد می تواند به راحتی باعث اسهال شود. بنابراین توصیه می شود خرما را در یک رژیم غذایی متعادل و غنی از فیبر محلول و پلی فنل ها برای بهبود درمان اسهال قرار دهید. با این حال، آنها باید در حد اعتدال مصرف شوند.

توصیه های متخصص تغذیه: یک مشت خرما در روز مصرف کنید، یعنی حدود 45 گرم. می توان آنها را به تنهایی مصرف کرد یا آنها را در آماده سازی های زیر ادغام کرد: صبحانه، غذاها، لبنیات، دسرها یا مخلوط با سایر میوه ها.

از غذاهای نشاسته ای غیر کامل و همچنین میوه ها و سبزیجات خوب پخته در صورت اسهال استفاده کنید. مقدار زیادی آب بنوشید، به خصوص آب غنی از مواد معدنی. در واقع، اسهال مایع است و باعث از دست دادن شدید آب و مواد معدنی می شود که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

اگر اسهال بیش از 3 روز ادامه داشت، توصیه می شود برای اطلاع از منشاء اسهال با پزشک مشورت کنید. این امکان هدف قرار دادن منشاء اسهال و تسهیل مدیریت آن را فراهم می کند.