خرما شیرازی جوان ایرانی را برنده مسابقه آشپزی جهانی کرد

همانطور که می دانید خرما شیرازی می تواند به رفع یبوست کمک کند، اما اثربخشی آن به رژیم غذایی غنی از فیبر و آب بستگی دارد. در واقع، مهم است که به اندازه کافی هیدراته بمانید تا فیبرها بتوانند آب را جذب کنند و حجم مدفوع را افزایش دهند و عبور آنها را تسهیل کنند.

توصیه های متخصص تغذیه: یک مشت خرما در روز مصرف کنید، یعنی حدود 45 گرم. می توان آنها را به تنهایی مصرف کرد یا آنها را در آماده سازی های زیر ادغام کرد: صبحانه، غذاها، لبنیات، دسرها یا مخلوط با سایر میوه ها.

توصیه می شود در صورت بروز یبوست، مقدار زیادی آب بنوشید و رژیم غذایی غنی از فیبر را انتخاب کنید: میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و دانه های روغنی (بادام، گردو و غیره).

فعالیت بدنی فواید زیادی برای پیشگیری و رفع یبوست دارد: تحریک انقباضات روده، بهبود جریان خون، بهبود حرکت روده، تحریک تنفس، کاهش استرس.

اگر یبوست بیش از 3 روز طول بکشد، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید تا علت یبوست مشخص شود. این امر باعث می شود که منشا یبوست را هدف قرار داده و مدیریت آن را تسهیل کند.

خرما

برای ورزشکاران: خرما به عنوان یک میان وعده قبل از ورزش، در حین ورزش و بعد از ورزش، برای ورزشکارانی که به دنبال عملکرد هستند، از غذاهای جالب محسوب می شود. در واقع، آنها سرشار از قندهای ساده هستند.

بنابراین ورزشکاران می توانند از آنها به عنوان یک میان وعده قبل از تمرین استفاده کنند تا بدن را با کربوهیدرات هایی که مستقیماً توسط بدن استفاده می شود، تامین کنند. این کار باعث می شود پس از چند دقیقه فعالیت بدنی وارد ذخایر گلیکوژن نشود.

سپس خرما دارای پتاسیم بالایی است. بنابراین آنها را می توان به عنوان غذای جامد در طول یک تلاش بسیار طولانی مصرف کرد.(بیشتر از 3h30)، همیشه به منظور ارائه قندهای ساده به سرعت جذب، و همچنین برای جبران از دست دادن پتاسیم به دلیل تعریق.

در نهایت، خرما برای اهداف ریکاوری مناسب است ، زیرا پس از فعالیت بدنی، مهم است که ذخایر گلیکوژن و مواد معدنی از دست رفته در طول دومی را دوباره پر کنید. علاوه بر این، خرما حاوی ترکیبات فنلی است که نقش آنتی اکسیدانی مهمی در مرحله ریکاوری دارد.

در واقع، استرس اکسیداتیو با ایجاد نارسایی وریدی، که باعث درد عضلانی، گرفتگی و حتی جراحات می شود، اثربخشی دومی را محدود می کند. در این زمینه، خرما به لطف محتوای بالای قند، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها، حمایت عاقلانه‌ای برای بهبودی ایجاد می‌کند.