خرمای ربی صادراتی عامل آشتی دو قبیله در مراکش شد

پرمصرف ترین غذای مراکشی ها در ماه مبارک رمضان خرمای ربی صادراتی است. خرما خرما منبعی از مواد مغذی و لذتی شیرین برای ذائقه هاست. نزدیک به 300 نوع خرما وجود دارد که همگی دارای بافت و طعم متفاوتی هستند، اما با این وجود دارای 7 مزیت مشترک زیر هستند:

خرما سرشار از کربوهیدرات است: خرما حاوی چندین نوع کربوهیدرات (دکستروز، فروکتوز، ساکارز) است که منبع انرژی بسیار مهمی برای بدن به خصوص در زمان روزه داری است. مصرف خرما هنگام افطار، ذخایر قندهای سریعی را در اختیار بدن قرار می دهد که حالت را به بدن باز می گرداند.

خرما ترکیبی از مواد معدنی است: خرما سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم است و یک کوکتل واقعی از فواید سلامتی است.

بنابراین مواد معدنی موجود در خرما باعث هیدراتاسیون خوب سلول ها، کاهش خستگی، متابولیسم خوب کربوهیدرات ها و پروتئین ها شده و عملکرد خوب سیستم عصبی و عضلانی را تضمین می کند.

خرما به کاهش فشار خون و خطر سکته کمک می کند: خرما علاوه بر غنی بودن از نظر مواد معدنی حاوی چندین اسید آمینه (گلیسین، آرژنین، والین و …) است. ترکیب این اسیدهای آمینه با سایر اجزای خرما باعث کاهش فشار خون، خطر سکته مغزی و همچنین کاهش برخی از دردهای مفصلی می شود.

خرما

خرما منبع آنتی اکسیدان است: آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر بروز بسیاری از آسیب شناسی ها محافظت می کنند. آنها با تجمع و اکسیداسیون چربی ها در بدن مبارزه می کنند که به کاهش سطح کلسترول در خون کمک می کند. آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از پیری سلولی و خطر ابتلا به سرطان نقش دارند.

خرما سرشار از فیبر است: مصرف فیبر به خصوص در ماه رمضان بسیار مهم است. فیبرها به هضم خوب، تنظیم حمل و نقل و جلوگیری از یبوست کمک می کنند. آنها همچنین به کاهش جذب چربی و کلسترول بد کمک می کنند.

فیبر در تنظیم قند خون نقش دارد، با این حال، افراد دیابتی به دلیل داشتن قند سریع، باید آن را در حد اعتدال و با احتیاط مصرف کنند.

خرما یک مجموعه ویتامین است: ویتامین‌های C، E، B2، B3، B5، K، و این فهرست ادامه دارد، خرما ویتامین‌های زیادی را برای بدن فراهم می‌کند. این ویتامین ها تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز (به ویژه ویتامین B6) دارند و به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند.

ویتامین K برای لخته شدن خون ضروری است و ویتامین B3 برای پوست مفید است و به تبدیل غذا به انرژی برای بدن کمک می کند.