آجر نسوز سهند ورامین مردی را از آتشسوزی سالم بیرون آورد

آجر آتشنشانی یا آجر نسوز سهند ورامین یک ماده سرامیکی است که به دلیل عدم اشتعال پذیری و عایق مناسبی که باعث کاهش اتلاف انرژی می شود، معمولاً در محیط های با دمای بالا استفاده می شود.

آجر نسوز معمولاً از اکسیدهای آلومینیوم و سیلیس تشکیل شده است. همچنین به عنوان “آجر نسوز” شناخته می شود. در دماهای بالا، مواد دارای فاز مایع معمولاً با آجر نسوز واکنش شیمیایی می دهند و در نتیجه باعث مصرف نسوز می شود.

اگرچه ممکن است فوراً آشکار نباشد، اما وضعیت اکسیداسیون و کاهش محیط به عنوان شرایط اکسیداسیون و کاهش یا فعالیت اکسیژن می تواند در واکنش های شیمیایی که قرار است اتفاق بیفتد شرکت کند و بر آن تأثیر بگذارد.

علاوه بر واکنش های شیمیایی که در طول خوردگی رخ می دهد، تغییرات فیزیکی نیز رخ می دهد. و فرآیند خوردگی ممکن است این تغییرات فیزیکی را تسریع کند.

خوردگی دیرگدازها را می توان به عنوان سایش نسوز ناشی از از دست دادن ضخامت و جرم از سطح در معرض یک دیرگداز پیشنهادی نیز تعریف کرد.

آجر

نمای آشکار یک دیرگداز پیشنهادی ناشی از یک حمله شیمیایی است که به نوبه خود توسط یک سیال خورنده در فرآیندی ایجاد می شود که در آن ماده نسوز و سیال خورنده هنگام نزدیک شدن به تعادل شیمیایی در منطقه تماس بین دیرگداز و سیال واکنش نشان می دهند.

کاربردهای زیاد محصولات آجر نسوز آنها را به محصولی همه کاره و ضروری تبدیل می کند. تولید فولاد و آلومینیوم نیاز به محصولات نسوز متراکم دارد. کوره ها محفظه های آجری عایق حرارتی هستند که برای پخت و خشک کردن محصولات سفالی و سرامیکی استفاده می شوند.

همه چیز از فر پیتزا گرفته تا شومینه از آجرهای نسوز استفاده می کند. حتی سپر حرارتی در شاتل فضایی نیز یک محصول آجر نسوز است.

معمولاً از ملات نسوز و نسوز برای اتصال آجرهای نسوز به یکدیگر استفاده می شود. ملات سیمان پرتلند معمولی نیز استفاده می شود، اما ملات معمولی نمی تواند دمای شدید را تحمل کند.

در نتیجه، بسیاری از قوانین ساختمانی نیاز به استفاده از ملات نسوز دارند. محصولات آجر و ملات با کارکرد متوسط ​​و کارایی بالا برای کاربردهای تجاری و صنعتی در دسترس هستند. ملات های چسباننده و چسباننده نیز به اشکال مختلف از جمله لوله های درزبندی موجود هستند.